BLASK SŁOWA JAK SIĘ UCZYĆ SKUTECZNIE? SPRAWDZIANY (1950-2000) PRACA DOMOWA UCZNIÓW OGLĄDAJĄC TELETURNIEJE CURRICULUM VITAE KWESTIONARIUSZ PROUSTA I HEROLDA Z ALBUMU KSIĄŻKA WCZORAJ, DZIŚ I JUTRO Krystyna Zaremba, KSIĄŻKA WCZORAJ, DZIŚ I JUTRO
Wstęp
Troska o to, by dziecko nauczyło się czytać - to zbyt mało. Ważne, by czytanie polubiło.

Rozdział I
Sztuka czytania
  • dar (umiejętność czytania)
  • walka z analfabetyzmem
  • alfabet Brayla
1. Umiejętność czytania
  • czytanie aktywne, krytyczne
  • rozumienie kodu językowego
  • forma podawcza (zdania opisujące, oceniające, informujące...)
2. Nawyk czytania
  • książka arcydzieło
  • książka o sile rażenia
  • kontakt z książką nobilituje, uszlachetnia
Rozdział II
Rys historyczny
  • najdawniejsza postać książki
  • rodzaje pisma
  • wynalazek druku
Rozdział III
Rozwój kontaktów z książką i zainteresowań czytelniczych
  • czytanie w domu
  • czytanie w przedszkolu
  • wczesnoszkolna nauka czytania
  • doskonalenie czytania w klasach wyższych
Rozdział IV
Kryzys czytelnictwa
  • fascynacja innymi środkami przekazu (multimedia)
  • brak zamiłowania czytelniczego
  • inne przyczyny (przejściowego) kryzysu czytelnictwa
Rozdział V
Perspektywy rozwoju zainteresowania czytaniem
  • książka jako niezastąpiony sposób zdobywania wiedzy
  • czytanie - ciekawe zajęcie, godna rozrywka, pożyteczne spędzenie wolnego czasu
  • znaczenie umiejętności czytania w XXI wieku
Zakończenie
Czytam - myślę - działam!
HomePage