Wstęp
Troska o to, by dziecko nauczyło się czytać - to zbyt mało. Ważne, by czytanie polubiło.
Rozdział I
Sztuka czytania
- dar (umiejętność czytania)
- walka z analfabetyzmem
- alfabet Brayla
1. Umiejętność czytania
- czytanie aktywne, krytyczne
- rozumienie kodu językowego
- forma podawcza (zdania opisujące, oceniające, informujące...)
2. Nawyk czytania
- książka arcydzieło
- książka o sile rażenia
- kontakt z książką nobilituje, uszlachetnia
|
Rozdział II
Rys historyczny
- najdawniejsza postać książki
- rodzaje pisma
- wynalazek druku
Rozdział III
Rozwój kontaktów z książką i zainteresowań czytelniczych
- czytanie w domu
- czytanie w przedszkolu
- wczesnoszkolna nauka czytania
- doskonalenie czytania w klasach wyższych
|
Rozdział IV
Kryzys czytelnictwa
- fascynacja innymi środkami przekazu (multimedia)
- brak zamiłowania czytelniczego
- inne przyczyny (przejściowego) kryzysu czytelnictwa
Rozdział V
Perspektywy rozwoju zainteresowania czytaniem
- książka jako niezastąpiony sposób zdobywania wiedzy
- czytanie - ciekawe zajęcie, godna rozrywka, pożyteczne spędzenie wolnego czasu
- znaczenie umiejętności czytania w XXI wieku
Zakończenie
Czytam - myślę - działam! |